מתכון חורפי: מרק קרם ארטישוק ירושלמי וכרישה עם ברוקולי

הטמפרטורות יורדות, מעונן, מדי פעם יורד גשם – החורף מאותת לנו שהוא כאן. ואין כמו מרק טוב כדי לחמם ולהשביע. השבוע, נוכח מזג האוויר, בחרתי להציע לכם להכין מרק קרם ארטישוק ירושלמי וכרישה עם פרחי ברוקולי. מרק מזין ובריא, עשיר בסיבים, ויטמינים ומינרלים.

כמה עובדות על הירקות שבמרק שלכם: –

הכרישה (לוף, פראסה) היא צמח ממשפחת השום. החל מהמאה השישית לספירה משמשת הכרישה קמע לוולשים. בראשון למרץ בכל שנה, ביום סנט דיוויד, עונדים חיילים ואזרחים וולשים עלי כרישה.

הארטישוק הירושלמי (בטטה קסביה) הוא צמח ממשפחת החמניה. ארטישוק ירושלמי קיבל את שמו בשל עיוות של המילה ג’ירסול (חמניה באיטלקית) וטעמו הדומה לארטישוק.

ברוקולי שייך למשפחת כרוב הבר. מקור השם ברוקולי הוא במילה ברוקולו, זרוע או ענף באיטלקית, בשל צורתו של הצמח. עוד כדאי לדעת שהברוקולי עשיר בויטמין C, בכמויות גדולות הרבה יותר מאשר תפוזים, ולפיכך מהווה ירק נהדר לחורף.

שלושתם דלים יחסית בקלוריות (בין 30-40 קלוריות ל- 100 גרם). טוב, לפני שהוספנו להם במרק צנוברים, חמאה ושמנת…

מרק קרם ארטישוק ירושלמי וכרישה עם ברוקולי

כמות ל-4 סועדים

מצרכים:

1 קילו ארטישוק ירושלמי קלוף

200 גרם כרישה חתוכה לפרוסות דקות

כף צנוברים

כף חמאה

כפית שום כתוש

1 ראש ברוקולי

חצי כוס יין לבן חצי יבש

מלח ופלפל

חצי כוס שמנת (לבחירה)

אופן ההכנה:

  1. מחממים סיר בינוני על אש לא גבוהה וממסים את החמאה;
  2. אחרי שהחמאה נמסה מוסיפים לסיר את הארטישוק הירושלמי והכרישה ומערבבים בעזרת כף עץ;
  3. מוסיפים את השום הכתוש ואת הצנוברים תוך כדי ערבוב;
  4. מוסיפים את היין הלבן ו כ- 2 ליטר מים;
  5. מתבלים במלח ופלפל ומבשלים כחצי שעה;
  6. טוחנים את המרק בעזרת בלנדר יד או בעזרת מג’ימיקס עד שהוא נעשה חלק וקטיפתי;
  7. מחזירים לסיר ואם בוחרים להוסיף שמנת אז זה הזמן;
  8. בודקים תיבול ומניחים בצד;
  9. חולטים את הברוקולי בסיר עם מים חמים;
  10. הצעת הגשה: מוזגים את המרק לצלחת, שמים בכל צלחת כמה פרחי ברוקולי ומזלפים מעט שמן זית מעל.

בתיאבון!


שף אמיר מרקוביץ, איטלקיה בתחנה

Categories: מתכונים.

Languages: עברית.