אני לא אנטי, פסטי

אנטיפסטו, או ברבים – אנטיפסטי, הוא שם כולל לסוגים שונים של מתאבנים, מנות ראשונות שמטרתן לעורר את התיאבון לפני הגשת הארוחה האיטלקית. למעשה, מכיוון שבאיטלקית אנטה משמעו 'לפני' הרי שלא מדובר ב"נגד" הפסטי (ארוחה) אלא רק במשהו שבא לפניה.

אנטיפסטי בשוק Eataly שבניו-יורק

אני אוהב להכין אנטיפסטי – מנות קלות להכנה, טעימות, בריאות ומרשימות. אנטיפסטי אפשר לאכול כמנה ראשונה בכל ארוחה, או כנשנוש נפלא בפני עצמו, או בסנדוויץ' – כפינוק בעבודה או לפיקניק. אתם יכולים לבחור מגוון ירקות בהתאם לעונה, לזמינות בשוק או ברשתות השיווק, או לפי טעמכם האישי. לא משנה אילו ירקות תבחרו, דאגו לכך שהמנה תהיה צבעונית.

אנטיפסטו ירקות בתנור

אנטיפסטו ירקות קלויים - מנה ראשונה צבעונית

חומרים:

2 קישואים
ראש כרובית
1 בטטה
בצל סגול
1 חציל בינוני
10 פטריות פורטבלו

שמן זית
חומץ בלסמי
רוזמרין, טימין – טריים
פלפל שחור גרוס, מלח

אופן ההכנה:
1. מפרקים את הכרובית לראשים ופרחים בינוניים
2. פורסים את הקישואים והחציל לפרוסות בעובי 1 ס"מ
3. חותכים את הבצל ל-4 חלקים
4. שמים את כל הירקות בתבנית אפייה, מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם
5. מזלפים מעל שמן זית ומעט חומץ בלסמי
6. מפזרים מעל רוזמרין וטימין טריים ומכניסים לתנור בחום של 200 מעלות, כחצי שעה
7. מצננים ומגישים פושר או קר

בתיאבון!

שף אמיר מרקוביץ, איטלקיה בתחנה
החורף הגיע ועימו תפריטים חדשים: תפריט בוקר ועסקיות ותפריט ערב.
רוצים עוד אנטיפסטי? קבלו מתכון לברוסקטה עם ממרח חצילים שרופים, פלפלים קלויים וגבינת עיזים

Categories: מתכונים.

Languages: עברית.